torsdag den 27. september 2012

Modeblogger og kikset mor

Har tyv-stjålet-lånt billedet her fra
Det endte som rubrikken på mit portræt af Camille Kaasby-Wang, som står bag bloggen Clamour For Glamour, og jeg synes selv at det blev udmærket. Jeg ved ikke hvor interesserede I er i min journalistiske karriere, men hvis I har lyst til at læse mit portært af Camille får I det her (:

Camille Kaasby-Wang er 30 år gammel, gift og mor til to. Og så driver hun en af Danmarks mest indflydelsesrige modeblogs. To ting som umiddelbart ikke har noget med hinanden at gøre, men som hun kombinerer med stor succes.


”Noget af det jeg faktisk er rigtigt godt tilfreds med er, at de grænser, jeg satte allerede for fire år siden, sådan set stadig er dem jeg holder fast i”, siger Camille Kaasby-Wang.

Hun driver til daglig bloggen ”Clamour For Glamour”, som i februar 2011 blev udråbt til at være én af Danmarks ti mest indflydelsesrige modeblogs. Bare en uge senere fødte hun en velskabt dreng. Det må da om noget bevidne om hendes engagement og talent inden for genren.
   Det er netop kombinationen af at være både modeblogger og familiemor, som fik Camille Kaasby-Wang til at sætte nogle faste grænser, da hun startede bloggen tilbage i sommeren 2008. Grænser som den dag i dag stadig dikterer, hvad hun deler og ikke deler på bloggen. Det er for eksempel grænser, som at hendes børns navne og ansigter ikke figurerer på bloggen.
Det kræver meget at drive en succesfuld blog, og det mærker Camille Kaasby-Wang da også i hverdagen. Hun har derfor valgt at se på det som en form for job for bedre at kunne fastsætte en grænse for blogtiden.
Da Camille Kaasby-Wang startede bloggen tilbage i 2008, var det heller ikke meningen, at det skulle drives så langt. Camille Kaasby-Wang var bare nysgerrig over det her nye medie. Dengang var modeblogs ikke særligt udbredte, men de var interessante, og det skulle selvfølgelig prøves af.
   I dag har Camilla Kaasby-Wang drevet det til meget mere. Hun rejser rundt og holder foredrag om både bloggin og om mode, hun har designet smykker i samarbejde med byBiehl, og til januar kommer hendes første basiskollektion på gaden, som hun har designet i samarbejde med Minus.
Selvom Camille Kaasby-Wang har lagt meget arbejde i de her projekter, så understreger hun kraftigt, at hun ikke kunne have gjort noget af det uden sine læsere.
   ”Som det ser ud nu, gør jeg det ikke (red: fortæller børnenes navne), og det gør jeg ikke, fordi der ligesom skal være en grænse. Og hvis jeg skriver, hvad min datter hedder i morgen, jamen så vil folk jo bare spørge ind til noget andet”, fortæller Camille Kaasby-Wang.

Som et ekstra job
   ”Det der med, at man begynder at arbejde mere professionelt med det, som jeg er begyndt på, det gør det lidt mere legalt at sige ’jeg har faktisk lige et par deadlines, jeg skal have nået’, og så bliver det mere som et job”, siger Camille Kaasby-Wang.

Hun understreger dog med det samme, at det på ingen måde skal tolkes som noget negativt.
   ”Et job det behøver jo ikke være nederen. Jeg synes da, at det er et pisse fedt job alt det her omkring bloggin”, siger hun.
Så selvom bloggen fylder meget i hendes liv, og den kræver meget tid, så mener hun stadig selv, at hun formår at bevare en god balance.
   ”Jeg er stadigvæk en kikset mor, der hopper rundt og leger med sine unger og handler og alle de der hverdagsting”, fortæller Camille Kaasby-Wang.

Så langt læserne vil bære
   ”Det er læsernes opbakning og lyst til at støtte op om projekterne, der gør, at vi (red: bloggere) er, der hvor vi er”, siger hun. Derfor afhænger bloggens, og resten af Camille Kaasby-Wangs fremtidige projekters, fremtid også af læsernes støtte.
   ”Det kommer an på, hvor langt læserne bærer mig, for uden deres opbakning har jeg jo ingenting”, fortæller hun.

I sidste ende vil det altid være læsernes støtte, der afgør bloggens succes.
   ”Jeg synes, at det er så fedt, at der er den store opbakning. Det er nok i virkeligheden dét, jeg måler det i”, siger hun.

Du kan følge Camille Kaasby-Wangs blog ”Clamour For Glamour” og hendes mange projekter på http://clamour4glamour.looklab.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar